پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4303
-
الف
+

سر به راه قصه‌ای خانوادگی‌ در حاشیه طنز

به بهانه پخش آخرین قسمت از سریال سر به راه، نگاهی به روند قصه و کارگردانی سعید سلطانی در این مجموعه تلویزیونی خواهیم داشت.

به بهانه پخش آخرین قسمت از سریال  «سر به راه» ، نگاهی به روند قصه و کارگردانی "سعید سلطانی" در این مجموعه تلویزیونی خواهیم داشت.

به گزارش آی‌فیلم، سعید سلطانی از جمله کارگردان‌های به‌نام تلویزیون ایران است که عنوان آن را با سریال‌های خاطره‌انگیز پس از باران و ستایش می‌شناسیم، دو سریالی که در کنار قصه خانوادگی و ‌درامی اجتماعی، مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده است و‌‌ بازپخش آن نیز همچنان مورد اقبال بینندگان تلویزیونی قرار می‌گیرد.

چندی پیش شبکه آی‌فیلم، همزمان با پخش سریال پس از باران، پخش مجموعه تلویزیونی سر به راه را هم در دستور پخش خود قرار داد، سریالی که دغدغه خانواده دادرس را برای نگه‌داشتن خانه یاس محل نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست به نمایش گذاشته است.

قصه مجموعه تلویزیونی سر به راه، از یک شوخی بچه‌گانه و کیف‌قاپی شهاب (سیاوش خیرابی) شروع می‌شود، جوانی که مجبور می‌شود به خاطر خطایی که کرده دوره مجازاتش را در خانه یاس محل نگهداری کودکان بهزیستی سپری کند، اما زودتر از آنچه فکرش را کرده باشد درگیر ماجراهای خانواده دادرس می‌شود. اگر نگاهی به قصه نوشته شده توسط علیرضا کاظمی‌پور و مهدی محمدنژادیان داشته باشیم متوجه می‌شویم که اصل قصه نگرانی یحیی دادرس برای حفظ کیان خانواده‌اش و خانه یاس است‌ که در آن نیز شاهد خیانت منصور یکی از اعضای این خانواده نیز هستیم. درواقع مولفه خیانت گره‌ای از قصه‌های درام اجتماعی است که در سریال سر به راه تا قسمت‌های میانی نشان داده نشد. 

بیشتر بخوانید:

دردسر تازه برای شهاب

ساعت پخش سر به راه + آنونس

هدف مشترک منصور و نیلوفر برای تصاحب آسایشگاه


شهاب و‌ منصور قهرمان و ضدقهرمان سر به راه 

سیاوش خیرابی  و  محسن کیایی دو بازیگر مقابل هم در این سریال هستند، قهرمان و ضد قهرمانی که از یک جایی به بعد قصه حول محور این دو بازیگر می‌چرخد و درنهایت در دو قسمت پایانی جایگاه اصلی خودشان را پیدا می‌کنند. 

یکی از امتیازهای سریال سر به راه انتخاب بازیگران است، از حضور مسعود کرامتی در نقش یحیی گرفته تا  افسانه چهره‌آزاد، شقایق دهقان، و بیژن بنفشه خواه و .....، که کنار هم قرار دادن آن‌ها در لوکیشن یک خانه ویلایی از جمله کارگردانی سعید سلطانی بود. 

اگر نگاهی به سریال‌های ساخته شده توسط سلطانی داشته باشیم، خواهیم دید که همواره بازیگران دو به دو در روند قصه مقابل یکدیگر هستند، مانند خاله زینت و عمه پروین در مجموعه تلویزیونی سر به راه، یا خانوم بزرگ و خانوم کوچیک در سریال پس از باران، با این تفاوت که مجموعه تلویزیونی سر به راه خالق لحظاتی طنز و شیرین است که در بطن قصه درآمده است.

نویسنده: محدثه نعمتی

نظر شما
ارسال نظر